woensdag 9 februari 2011

Old memories and young hopes

For English: scroll down

Ik was al een poosje op zoek naar clear embossingpoeder, en onlangs vond ik het zomaar in een klein stoffig hobbywinkeltje! Zoiets kan je natuurlijk ook online kopen, maar het zoeken naar spullen "in het echie" heeft ook zijn charme vind ik. En het scheelt verzendkosten! ;)
Dus, met mijn nieuwe embossingpoeder had ik weer eens zin om zelf achtergrondpapaier te maken, en zie hier het resultaat.
De twee witste figuren (hoe heten deze ook al weer?) heb ik gestempeld en geembost op het witte papier, daarna het papier gekleurd met lichtblauwe Distressinkt. Toen nogmaals twee figuren gemaakt, en het papier gekleurd met donkerblauwe Distressinkt. Er staan nog twee kleine figuurtjes op, maar die zijn op de foto niet te zien. Deze heb ik als laatste nog toegevoegd en daarna gekleurd met lichtbruine (vlekken) en donkerbruine (randjes) Distressinkt. De tekst is gemat op een behangstaaltje uit de lokale bouwmarkt :)
Groetjes!
Gea

For a while now I was searching for clear embossingpowder, when, out if the blue, I found it in a small dusty craftstore! Of course you can buy these things online, but shopping in "real-life" stores has great charm, and it saves P&P!  ;)
So, with my new embossingpowder I fancied making my own backgroundpaper, and here's the result.
The two whitest figures (what's their name again!?) I stamped and embossed ontop the white paper, then I inked the paper with lightblue Distressink. Then I made two more figures, and then inked the paper with darkblue Distressink. There are two more figures on the card, but they are not visible on the photo. I added those last and then applied light brown (smears) and darkbrown (edges) Distressinkt. The sentiment is matted on an example-piece of wallpaper from the local hardware store :)
Bye!
Gea

3 opmerkingen:

  1. Schitterend Gea, het is een pracht van een kaart geworden, mooie kleuren!!

    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie kaart hoor. Misschien wil je even op[ mijn blog kijken ik heb iets voor jou gr GeaB

    BeantwoordenVerwijderen
  3. heel mooi geworden je kaartje en die teksten zijn ook zo gaaf he

    BeantwoordenVerwijderen