donderdag 2 december 2010

creaties van mijn CHV cursus

Hallo!

Sinds september doe ik een 2-jarige opleiding voor Creatieve Handvaardigheid (CHV), hartstikke leuk om te doen!
Er komen verschillende materialen in blokvorm aan bod. Het eerste blok was keramiek (klei), waar we drie beelden hebben gemaakt. Dit was eigenlijk mijn eerste kennismaking met klei (afgezien van de vaderdag-asbak op de lagere school en de speelklei van de kids). 
2 van de beelden heb ik nu helemaal klaar, waarvan hieronder foto's.




Het is nog best moeilijk om alles goed en duidelijk op de foto te krijgen! Ik hoop dat het goed te zien is.
De bovenste is een bolle vaas die aan 1 kant glad is (met glazuur) en aan de andere kant ruw (geen glazuur). De andere creatie is een vaas met een ruwe basis en allemaal kubussen erin, zowel ingekerfd als erop vastgemaakt (2 foto's).
Het derde beeld was helaas kapot gegaan in de oven, dus die heb ik afgelopen les gelijmd. Nu is het hopen dat dat allemaal goed blijft zitten!

We zijn net begonnen met het tweede blok: hout! Totaal anders en ook erg leuk.
Ik ben benieuwd wat je ervan vindt.
Leuk dat je langskwam, tot de volgende keer?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten